اخبار

مدرسه هتلداری Haag در ایران

دنیای سفر – پس از 8 ماه مذاکره، هتل مدرسه هاگ هلند در یکی از گروه‏های هتلداری معتبر کشور، هتل مدرسه راه‌اندازی می‏کند. یکی از مهم‏ترین مشکلات هتلداری کشور ضعف نیروی انسانی عنوان و فاصله ایران با استانداردهای جهانی در این حوزه بیش از حد تصور برآورد می‏شود.  علی رحیم پور، مدیر عامل گروه هتل های هما، در گفتگو با دنیای سفر بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در صنعت هتلداری کشور، ضعف نیروی انسانی هتل در ارائه خدمات با سطح کیفیت بین المللی است.

متاسفانه بعد از انقلاب، به دلیل عدم وجود ساختارهایی چون هتل مدرسه ها در کشور برای ارائه آموزش های هتلداری با تکیه بر جنبه های عملی تر، این صنعت نتوانست خود را در ارائه خدمات مطلوب هتلداری مطابق با استانداردهای جهانی بهبود بخشد. در نتیجه، برای ارتقا و بهبود وضعیت کنونی، آموزش به عنوان یکی از مهمترین راه حل های موجود، موثر تشخیص داده شده و در مذاکره با هتل مدرسه هاگ برای راه اندازی سومین شعبه آن در ایران و در گروه هتل های هما به توافق رسیدیم.

رحیم پور با اشاره به قدمت 80 ساله هتل مدرسه هاگ اظهار کرد: هاگ به عنوان سومین هتل مدرسه برتر جهان در 110 کشور و در مطرح ترین هتل های جهان در حال تربیت نیروی انسانی در دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است. البته قابل ذکر است که گروه هتل های هما دارای مرکز آموزشی است و تا کنون نیز 600 نیروی هتلداری را آموزش داده و در حال حاضر نیز در حال آموزش 500 نیرو وزارت خارجه در بحث تشریفات بین المللی است. اما در بحث تربیت و دسترسی به اساتید و مربیان در سطح بین المللی از امکانات لازم برخوردار نیست. به همین دلیل طی این مذاکرات، هاگ هلند را متقاعد به همکاری کردیم.

وی افزود: استانداردهای جهانی خدمات هتلداری موضوعات مختلفی را چون خدمات اقامت، پذیرایی، شیوه پذیرایی، تجهیزات مورد استفاده در هتل، دکوراسیون و مبلمان هتل، پذیرش، خانه داری، بازاریابی، مالی، روابط عمومی و … در بر می گیرند و ما سعی داریم با پرداختن به آموزش در چنین حوزه هایی خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنیم. در حال حاضر نیز دوره های آموزشی، کارگاه ها و کلاس های مختلفی در این حوزه ها تعریف شده است اما اولویت دوره های اموزشی با مباحثی است که نیروی انسانی را در ارتباط مستقیم با گردشگر قرار می دهد.

رحیم پور با اشاره به برگزاری اولین دوره «بازاریابی و روابط عمومی در صنعت هتلداری» با همکاری گروه هتل های هما و هتل مدرسه هاگ گفت: عدم تطابق آموزش های دانشجویان هتلداری و گردشگری کشور با نیازهای عملی محیط کار و ضعف آنها در چنین محیط هایی، منجر شده است تا بر جنبه های عملی این کارگاه ها و دوره ها تاکید بیشتری شود. از طرف دیگر شرکت در این دوره ها و کارگاه ها برای تمام علاقه مندان آزاد است. وی در پایان اضافه کرد: قاعدتا کسانی که در این دوره ها آموزش دیده باشند برای استخدام در گروه هتل های هما و سایر هتل های کشور در اولویت قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *