دانستنی های رختشویخانه صنعتی

باکتری های لباس و ماشین لباسشویی

باکتری های لباس و ماشین لباسشویی

این روز ها با ورود کرونای جهش یافته در انگلیس در مورد لباس هایمان باید بیشتر مراقب باشیم. 8 راهکار کاربردی و مفید برای از بین بردن باکتری های لباس و ماشین لباسشویی در این مقاله ارائه می شود. باکتری های موجود در ماشین های لباسشویی صنعتی و حتی خانگی بسیار مقاوم می باشند. از جمله این باکتری ها می توان به E-coli و سالمونلا اشاره کرد که عامل عفونت دستگاه تناسلی و اسهال می باشند. همچنین استافیلوکوکوس اورئوس از جمله عوامل میکروبی است که منجر به بیماری های پوستی به خصوص در کودکان می شود.
ورزشکاران، کودکان و سالمندان به خصوص افراد مبتلا به بیماری های عفونی بیش از دیگران نیاز به مراقبت و شستوشوی صحیح لباس و ماشین لباسشویی دارند. این گروه از افراد نه تنها نسبت به آلودگی های عفونی بسیار آسیب پذیر می باشند بلکه می توانند بیماری های عفونی را از طریق لباس های آلوده در ماشین لباسشویی انتشار دهند. بنابراین ضدعفونی و شستوشوی صحیح لباس این افراد و سپس ضدعفونی و شستوشوی ماشین لباسشویی مورد استفاده بسیار ضروری است. اما چطور این کار را به طور صحیح و اصولی انجام دهیم؟

روز لباس شستن یا روز تولید میکروب ها ؟

بعضی از افراد قبل از تمیز کردن لباس ها اجازه می دهند هفته ها در داخل ماشین لباسشویی قرار بگیرد. برخی از میکروب ها ممکن است برای مدت طولانی زنده بمانند.

بهداشت و سلامت عمومی افراد از جمله دلایل اصلی از بین بردن باکتری های لباس و ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. باکتری‌ها می‌توانند عوامل انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها باشند و در صورت عدم حذف آن‌ها، می‌توانند به راحتی به بدن افراد وارد شده و بیماری‌ها را گسترش دهند. همچنین، باکتری‌های موجود در لباس‌ها و ماشین‌های لباسشویی می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند و کیفیت ظاهری لباس‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، از بین بردن باکتری‌ها از لباس‌ها و دستگاه‌های لباسشویی، به منظور حفظ بهداشت عمومی و افزایش راحتی و سلامتی افراد ضروری است.

با بوییدن نمیشه تشخیص داد !!

ممکن است سعی با بوییدن لباس تشخیص دهید که آن به اندازه کافی کثیف است. اما بینی شما نمی تواند رایحه میکروب ها را تشخیص دهد.

اگر لباس بوی بدی می دهد ، احتمالاً ناشی از عرق و روغن های بدن است ، نه ویروس یا باکتری.

در صورت شک ، آن را بشویید.

اول لباس ها را از هم جدا کنیم

لباس زیر حاوی بیشترین میکروب است. دلیل این امر تماس آن با دستگاه تناسلی و مقعد است. در نتیجه می تواند حاوی باکتری های مدفوع و میکروب های ناشی از عفونت دستگاه تناسلی باشد.

جدا کردن لباس ‌های زیر از لباس ‌های دیگر برای از بین بردن باکتری های لباس و ماشین لباسشویی بسیار مهم است. زیرا لباس ‌های زیر معمولاً با تعریق، رطوبت و باکتری‌ های پوستی در تماس هستند، که می ‌توانند باعث رشد باکتری ‌ها و میکروب ‌های ناخواسته در آنها شوند. اگر این لباس ‌ها همراه با لباس‌ های دیگر شسته شوند، می‌ توانند باعث انتقال باکتری ‌ها و میکروب‌ ها به لباس ‌های دیگر شوند و احتمال ابتلا به عفونت ‌ها و بیماری ‌ها را افزایش دهند. بنابراین، با جدا کردن و شستشوی جداگانه این لباس‌ ها، می‌ توان از انتقال باکتری‌ ها به لباس‌ های دیگر جلوگیری کرد. این کار به طور مستقیم باعث بهبود بهداشت شخصی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مرتبط با باکتری ‌ها می‌ شود.

برای از بین بردن باکتری لباس کودکان چه کار کنیم؟

کودکان می توانند میکروب ها را از مکان های زیادی که انتظار ندارید مانند صندلی های اتومبیل، تلفن همراه یا تبلت، وسایل ورزشی (از جمله تشک) ، جعبه ناهار، کوله پشتی و اسباب بازی های حیوانات اهلی را جذب لباسشان کنند.

برای به حداقل رساندن شیوع آن میکروب ها در خانواده، لباس کودک را یک بار جداگانه بشویید.

همچنین در صورت ابتلا به اسهال یا سرماخوردگی، انجام شستشوی جداگانه فراموش نشود است.

کودکان بسیار آسیب پذیرتر از بزرگسالان می باشند. به همین دلیل توصیه می شود علاوه بر جدا کردن لباس کودکان به منظور از بین بردن باکتری های لباس آنها از یک برنامه شستوشوی جداگانه و حتی مواد مخصوص شستوشوی لباس کودکان استفاده کنید. معمولا از پودر صابون که پایین ترین درجه بروز حساسیت در کودکان را دارد برای شستشو و از بین بردن باکتری های لباس کودکان استفاده می شود.

جدا شستن دستمال‌ های نظافت و حوله ها برای از بین بردن باکتری ها

شاید شما هم نخواهید حوله های دست دوم را با لباس کثیف خود بریزید: حوله ها بیشتر از لباس میکروب دارند. از آنجا که حوله ها بسیار ضخیم هستند ، مدت بیشتری مرطوب می مانند. این می تواند باعث زنده ماندن میکروب ها شود. حوله های ظرفی که با گوشت خام تماس پیدا کنند می توانند دارای سالمونلا و E. coli باشند. حوله های حمام می توانند E. coli و سایر باکتری های مدفوع را جذب کنند.

دستمال ‌های نظافت و حوله ‌ها می‌توانند حاوی باکتری ‌ها و مواد آلوده باشند. با جداگانه شستن دستمال‌ ها و حوله‌ ها، می‌توانید از انتقال ویروس‌ها و باکتر ی‌ها بین لباسهای مختلف جلوگیری کنید. دستمال‌ های نظافت و حوله ‌ها برخلاف لباس ‌ها، معمولاً در معرض آب و رطوبت مداوم قرار می‌گیرند که این به معنای این است که باکتری‌ ها به راحتی می‌ توانند در آنها رشد و تکثیر کنند.
بنابراین، جداگانه شستن آنها می ‌تواند به‌عنوان یک روش مؤثر برای از بین بردن باکتری ‌ها و مواد آلوده عمل کند. با استفاده از آب گرم و مواد شوینده با خواص ضد باکتری، می‌ توانید دستمال ‌ها و حوله ‌ها را شستشو دهید تا از باکتری‌ ها پاک شوند. همچنین، مطمئن شوید که آنها به ‌طور کامل خشک شوند، زیرا باکتری ‌ها در محیط‌ های مرطوب رشد می‌کنند. این کار باعث کاهش خطر انتقال بیماری‌ ها و عفونت‌ های مختلف می ‌شود.

بعد از کار با ماشین لباسشویی دست هایتان را بشویید

وقتی لباس های شسته شده را در ماشین لباسشویی بار می کنید یا وسایل مرطوب را به خشک کن منتقل می کنید ، میکروب هایی روی دست هایتان ایجاد می شود.

هر زمان لباسشویی را لمس کردید دستان خود را بشویید. این احتمال بیمار شدن را کاهش می دهد. همچنین کمتر می توانید میکروب ها را در اطراف خانه خود پخش کنید ، که می تواند خانواده شما را از بیماری در امان نگه دارد.

بهترین راه لباس شستن برای از بین بردن باکتری ها چیست؟

برای از بین بردن باکتری های لباسشویی ، لباسهای خود را در چرخه گرم بشویید، سپس همه چیز را به مدت 45 دقیقه در خشک کن قرار دهید.

سفید ها را با مواد سفید کننده بشویید.

لباسشویی خود را در آب حداقل 140 درجه فارنهایت انجام دهید تا ویروس یا باکتری از بین برود.

شستشو با آب گرم و مواد شوینده می‌تواند در از بین بردن باکتری های لباس و ماشین لباسشویی بسیار موثر باشد. آب گرم در این فرآیند نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا حرارت آب می‌تواند باکتری‌ها را بکشد و آن‌ها را از بین ببرد. همچنین، مواد شوینده از جمله مایع‌ ها و پودرهای لباسشویی که دارای خواص ضدباکتری هستند، می‌توانند کمک کنند تا باکتری‌های لباس‌ها از بین بروند.
استفاده از مواد ضدعفونی مانند آب ژاولان و کلر به عنوان افزودنی به آب شستشو نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. آب ژاولان (یا هیدروژن پراکسید) به عنوان یک اکسید کننده و ضدعفونی کننده عمل می‌کند و می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد. کلر نیز یک ماده ضدعفونی قوی است که می‌تواند در از بین بردن باکتری‌ها مؤثر باشد. بهتر است قبل از استفاده از آب ژاولان یا کلر به عنوان افزودنی به آب شستشو، دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کنید و از مقدار مناسب استفاده کنید تا آسیبی به لباس‌ها یا ماشین شما وارد نشود. همچنین ممکن است برخی از لباس‌ها بر اثر استفاده از این مواد دچار لکه شوند، بنابراین می‌توانید ابتدا آزمایشی را بر روی یک قسمت کوچک از لباس انجام دهید.

نور خورشید می تواند میکروب ها را از بین ببرد

در صورت نیاز به خشک کردن برخی از لباس ها، بهترین مکان برای آویزان کردن آنها در فضای باز است ، نه در یک قفسه لباسشویی داخلی. اشعه ماورا بنفش حاصل از نور خورشید می تواند میکروب هایی را که هنوز روی لباس شما هستند ، از بین ببرد. اما خشک کردن لباس های شما ممکن است روی آنها گرده ایجاد کند. اگر آلرژی داشته باشید این می تواند یک مشکل باشد.

آویزان کردن لباس‌ها در فضای باز پس از شستشو یک روش موثر برای از بین بردن باکتری‌ها و پیشگیری از رشد آنها است. با آویزان کردن لباس‌ها، هوای طبیعی می‌ تواند به‌ راحتی در میان فضای میانی لباس‌ها نفوذ کند و باعث تهویه بهتر آنها شود. این کار باعث خشک شدن سریع‌ تر لباس ‌ها می ‌شود و از یک محیط رطوبتی که باکتری ‌ها در آن می ‌توانند رشد کنند، جلوگیری می‌کند.

همچنین، با آویزان کردن لباس ‌ها در فضای باز، باعث می‌ شود که هر گونه باکتری موجود در لباس‌ ها تحت تأثیر نور خورشید و هوای آزاد قرار بگیرد که باعث کاهش تعداد آنها می ‌شود. این روش علاوه بر بهبود بهداشت لباس ‌ها، می ‌تواند به تمیز کردن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی نیز کمک کند زیرا با کاهش تعداد باکتری ‌ها کمتر احتمال دارد که این باکتری ها در فضای ماشین لباسشویی رشد کنند.

بهداشت ماشین لباسشویی خود را رعایت کنید

هر بار که لباس خود را از ماشین خارج می کنید ، داخل آن را با اسپری ضد عفونی کننده تمیز کنید. این تعداد میکروب هایی را که در آنجا خانه ساختند به حداقل می رساند. این می تواند احتمال بیماری را کمتر کند.

تمیز کردن دوره‌ ای داخلی و قطعات ماشین لباسشویی با استفاده از مواد ضدعفونی می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در کاهش باکتری های لباس و ماشین لباسشویی ایجاد کند.

تمیز کردن ماهانه ماشین لباسشویی می‌تواند باعث از بین رفتن باکتری ‌ها و قارچ ها در دستگاه شود. اگر لباس هایی که می شوید خیلی کثیف است یا در یک منطقه گرم و مرطوب زندگی می کنید ، این کار را بیشتر انجام دهید.

کلر معمولاً قابلیت ضدعفونی دارد و می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل کند. این عمل باعث کاهش رایحه نامطبوع و آلودگی داخل ماشین لباسشویی می‌ شود و به تمیزی و بهداشت دستگاه کمک می‌کند.

نکاتی برای ضدعفونی لباس قارچی با ماشین لباسشویی

برای ضدعفونی لباس‌ قارچی با استفاده از ماشین لباسشویی، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از آب گرم: شستشوی لباس‌های قارچی باید با آب گرم انجام شود. آب گرم می‌ تواند بهترین راه برای از بین بردن قارچ‌ ها و میکروب‌ ها باشد.
  • استفاده از مواد ضدعفونی: افزودن مواد ضدعفونی مانند آب ژاولان یا کلر به آب شستشو می‌ تواند در کاهش قارچ‌ ها و باکتری‌ ها موثر باشد.
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب: استفاده از برنامه شستشوی با دمای بالا و چرخه شستشوی مناسب، بهترین نتیجه را در ضدعفونی لباس‌ های قارچی به ارمغان می‌ آورد.
  • استفاده از مواد ضد قارچ: استفاده از مواد شوینده حاوی مواد ضد قارچ می‌ تواند به تمیز کردن و ضدعفونی لباس‌ های قارچی کمک کند.
  • استفاده از چرخه خشک کن: پس از شستشو، می‌توانید لباس‌ های قارچی را در چرخه خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید. دمای بالا و خشک کردن مطمئن در یک چرخه خشک کن می‌ تواند باکتری‌ ها و قارچ‌ ها را از بین ببرد.

ماشین لباسشویی عفونی شویی دو درب صنعتی

ماشین لباسشویی دو درب عفونی شویی صنعتی یک دستگاه تخصصی است که طراحی شده است تا لباس‌ ها را به‌ طور کامل ضدعفونی و تمیز کند. این دستگاه دارای دو درب جداگانه است که به صورت مجزا برای بارگذاری و ضدعفونی لباس‌ های آلوده ارائه شده است. با استفاده از فناوری‌ های پیشرفته، این ماشین قادر است باکتری‌ ها، ویروس‌ ها، قارچ‌ ها و سایر میکروب‌ ها را از بین ببرد و لباس‌ ها را به طور کامل تمیز و ضدعفونی کند. این دستگاه علاوه بر اینکه به بهداشت و سلامتی کاربران کمک می‌ کند، در محیط‌ هایی مانند بیمارستان‌ ها، آزمایشگاه‌ ها و صنایع غذایی کاربرد دارد تا از انتقال عفونت‌ ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *