دانستنی های رختشویخانه صنعتی

عفونی شویی در رختشویخانه های صنعتی

عفونی شویی در رختشویخانه های صنعتی

تلاش ‌ها برای کنترل عفونت در رختشویخانه ‌های صنعتی مستلزم استفاده از مواد شیمیایی مختلف برای ضدعفونی مناسب لباس‌ های کثیف است. برخی از رختشویخانه‌ های صنعتی به زمان چرخه شستشو، دما و غلظت خاصی از ضدعفونی کننده‌ ها مانند پراکسید هیدروژن نیاز دارند. نوارهای آزمایش پراکسید هیدروژن برای آزمایش غلظت این ماده ضد عفونی کننده در محدوده مورد نیاز خاص برای برخی از خشکشویی‌ های بیمارستانی ساخته شده اند.

مراکز درمانی باید بالاترین استانداردهای بهداشتی را داشته باشند تا بتوانند همیشه از بیماران خود محافظت کنند. در این محیط، اطمینان از بهداشت، ایمنی لباسشویی و نحوه عفونی شویی در رختشویخانه ‌های صنعتی و بیمارستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که بخش مراقبت‌ های بهداشتی با آلودگی و عفونت مبارزه می‌کند، عملیات عفونی شویی در رختشویخانه‌ های صنعتی باید در عین حفظ استانداردهای بالای نظافت، کارآمد عمل کند. در عین حال، ارائه دهندگان مراقبت‌ های بهداشتی به راه حل ‌های شستشوی موثر، تمیز و همچنین سریع نیاز دارند.

کنترل عفونت در مراکز درمانی

کنترل عفونت در مراکز درمانی

اقدامات کنترل عفونت در رختشویخانه های صنعتی

پاتوژن‌ ها می ‌توانند روی پارچه‌ ها زنده بمانند و لباس‌ های شسته شده را به منبع بالقوه عفونت تبدیل کنند. بیمارستان ‌ها باید دارای چرخه ضدعفونی باشند که در آن ملحفه‌ ها در دمای بالا با مواد شیمیایی مناسب شستشو ‌شوند تا عوامل بیماری‌ زا از بین بروند. فراتر از آن، ملحفه‌ های اتاق‌های OT،ICU و کنترل عفونت باید به‌طور جداگانه و با نهایت دقت نگهداری شوند تا از آلودگی متقاطع و گسترش عفونت جلوگیری کند.

بازرسی معمولی

لباس‌ ها باید قبل از ارسال برای شستشو از نظر لکه، ساییدگی و یا هرگونه آسیب بررسی و لکه هایی مانند خون، ادرار و غیره قبل از مخلوط شدن با بار معمولی باید به طور ویژه با عوامل لکه بینی درمان شوند. مواد شیمیایی عفونی شویی در رختشویخانه‌های صنعتی مانند D-Blood برای از بین بردن لکه های خون، Alkali Super Build برای تمیز کردن سایر مایعات بدن و Super Boost Booster برای پاک کردن سخت لکه ‌های پروتئین و چربی به مراکز بهداشتی کمک می‌کند تا از شر لکه‌ ها در طول چرخه شستشوی اصلی خلاص شوند.

راهنمای گام به گام عفونی شویی در رختشویخانه‌ های صنعتی

  1. پیش شستشو: پیشگیری موثر از عفونت حتی قبل از ورود وسایل به ماشین لباسشویی تجاری و صنعتی شروع می ‌شود. این مرحله شامل پیش مرتب سازی، جدا کردن و بررسی است.
  2. شستشو، خشک کردن و اتوکشی: پس از دسته بندی مناسب لباس‌ ها، دمای مناسب و تنظیم شیمیایی را برای هر نوع پارچه انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که بارگیری بیش از حد لباس‌ ها و ملحفه‌ ها بر نتیجه شستشو تأثیر منفی می‌گذارد. پس از اتمام چرخه شستشو، لباس‌ های شسته شده را در یک چرخ دستی تمیز و مشخص شده خالی کرده و در خشک‌کن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خشک کردن و اتوکشی در اسرع وقت پس از شستشو انجام شود تا از آلودگی مجدد جلوگیری کند.
  3. پس از شستشو: مراقبت و عفونی شویی در رختشویخانه ‌های صنعتی نقش اساسی کنترل آلودگی در بیمارستان‌ ها، خانه ‌های مراقبت و سایر مراکز بهداشتی در سراسر جهان دارد. پس از شستشو، خشک شدن و اتوکشی صحیح، لباس ‌های تمیز را به طور ایمن بسته بندی کنید تا خطر آلودگی محیط خارجی را کاهش دهید.

ماشین لباسشویی دو درب مناسب عفونی شویی

گروه صنعتی صاعدی دارای سال ها سابقه درخشان در تولید دستگاه های با کیفیت لباسشویی صنعتی دو درب جهت عفونی شویی  می باشد. اين دستگاه مانند یک لباس شويی دو درب عمل می كند و هر درب در محيط های تميز و كثيف باز خواهد شد.

ساختار اين دستگاه ها به گونه ای است كه فضای بين اتاق تميز و كثيف به كلی مجزاست و اينگونه درصد انتقال آلودگی بسيار پايين است. تعبيه اين ماشين در  بخش لنژری بيمارستان بايد به گونه ای باشد كه درب دستگاه در اتاق تميز كاملا مماس با ديوار باشد و نفوذی به بخش آلوده نداشته باشد.

ماشین لباسشویی دو درب عفونی شویی گروه صنعتی صاعدی مخصوص البسه بیمارستانی است. این ماشین تمام اتومات و تمام استیل می باشد و دارای برنامه های متنوع شستشو است.

برای نصب این ماشین، نیازی به فوندانسیون نیست. دور آبگیری این ماشین لباسشویی 600 دور در دقیقه است. لازم به ذکر است که این ماشین دارای مخزن جداگانه مواد شوینده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *