دانستنی های رختشویخانه صنعتی

کاربرد دیگ بخار در خشکشویی

کاربرد دیگ بخار در خشکشویی

یکی از لوازمی که معمولا در خشکشویی ها نادیده گرفته می شد دیگ بخار است. بدیهی است که  ماشین های لباس شویی، خشک کن، و مواد شوینده  بیشتر توجه را جلب می کنند. اما هر نوع شستشو در مقیاس بزرگ به دیگ بخار استاندارد نیاز دارد. همانطور که می دانید یک دیگ بخار می تواند مثل یک بمب عمل کند. به همین دلیل تهیه یک دیگ بخار استاندارد برای یک خشکشویی بسیار مهم است. برای تهیه دیگ بخار استاندارد می توانید با گروه صنعتی صاعدی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. انواع دیگ بخار افقی و دیگ بخار عمودی تولید این شرکت دارای علامت استاندارد و قابل استعلام از طریق سرشماره 1001517 با شماره پروانه 6683005995  می باشد.

کاربرد دیگ بخار در خشکشویی به چهار دسته اصلی تقسیم می شود:

  1. گرم کردن آب
  2. خشک کردن البسه
  3. اتوکشی
  4. ضدعفونی کردن البسه

گرم کردن آب در خشکشویی با دیگ بخار

خدمات لباسشویی به مقادیر زیادی آب احتیاج دارند و اغلب اوقات از بخار برای گرم کردن آب مورد استفاده در ماشین لباس شویی استفاده می شود. هرچه لباس های بیشتری در یک زمان شستشو شود به بخار بیشتری نیاز است. در این زمان دیگ بخار کارایی خود را نسبت به دیگر تجهیزات گرمایش آب ایفا می کند. می توان گفت که بدون این تجهیزات امکان گرم کردن مقدار زیادی آب کاری پرهزینه است.

خشک کردن با دیگ بخار خشکشویی

پس از شستن لباس ها آن ها باید خشک شوند، بسیاری از هتل ها، بیمارستان ها و  شرکت ها برای خشک کردن لباس ها از روش خشک کردن با استفاده از بخار استفاده می کنند. این روش می تواند گزینه بهتری در مقایسه با استفاده از هوای گرم باشد و همچنین می توانید به کاهش چین و چروک در انواع مختف پارچه ها کمک کنید. اگر دیگ بخار دارید که می تواند بخار با کیفیت تولید کنید می توانید برای خشک کردن لباس و بهبود کیفیت خدمات لباسشویی خود از آن استفاده کنید.

البسه و پارچه هایی که با بخار خشکشویی خشک می شوند بوی مطبوعی نسبت البسه ای که در هوای آزاد خشک می شوند دارند.

اتوکشی با دیگ بخار

از آنجایی که اتوکشی در خشکشویی با اتو غلطک صنعتی یا اتو پرس صنعتی انجام می شود مقدار زیادی بخار برای انجام این عملیات لازم است. دیگ بخار وظیقه تولید این مقدار بخار را به عهده دارد. هرچند که در طی عملیات خشک کردن با بخار مقدار زیادی از چین و چروک لباس ها از بین می رود. اما اتوکشی مجدد همراه با بخار مزایای دیگری نیز به دنبال دارد و کیفیت کار رختشویخانه صنعتی را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

ضدعفونی با دیگ بخار در خشکشویی

همانطور که می دانید بخار آب دمایی بالاتر از 100 درجه سانتی گراد دارد. به این ترتیب میزان قابل توجهی از میکروب ها و ویروس ها در مواجهه با این دما از بین می روند. طی شستوشو، اتوکشی و خشک کردن با بخار آب روند ضدعفونی البسه و پارچه با بخار انجام می شود.

در بیمارستان ها و هتل ها که عفونی شویی لباس ها به طور تخصصی انجام می شود می توان از ماشین لباسشویی دو درب عفونی شویی تولید گروه صنعتی صاعدی سود برد.  این دستگاه دارای استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد.  اخیرا وجود این دستگاه در رختشویخانه بیمارستانی الزامی است. شما می توانید با خرید از گروه صنعتی صاعدی تجهیزات استاندارد رختشویخانه بیمارستانی را تهیه، نصب و به بهترین شکل توسط کارشناسان خبره این مجموعه اجرا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *