دانستنی های رختشویخانه صنعتی

تمیز کردن اتوی خانگی

تمیز کردن اتوی خانگی

5 روش موثر برای تمیز کردن اتوی خانگی در چند دقیقه را به شما توضیح می دهیم. این روش ها نیاز به خرید مواد خاصی ندارد و در هر خانه ای یافت می شود.

اگر به طور مرتب از اتو استفاده می کنید، می دانید که چگونه می تواند با گذشت زمان کثیف شده و از تأثیر کمتری  به هنگام اتو کردن داشته باشد.

رسوبات معدنی حاصل از آب و بخار با گذشت زمان جمع می شوند که اگر تمیز نشوند، می توانند لکه های ناخوشایندی را در صفحه آهنی اتو ایجاد کنند. در موارد خاص، سوراخ های بخار نیز مسدود می شوند. در نتیجه بخش فلزی اتو به سختی کار می کند، به لباس شما می چسبد و احساس بدی ایجاد می کند.

خبر خوب این است که می توانید این حس بد را با استفاده از یکی از تکنیک های زیر با اتوی تمیز از بین ببرید

زمان تمیز کردن اتوهای کثیف فرا رسیده است!

تمیز کردن اتو خانگی با سرکه سفید و آب

سرکه یک روش عالی برای از بین بردن لکه ها و تجمع رسوبات در داخل آهن است. با استفاده از مراحل زیر می توانید اتو خانگی را با سرکه تمیز کنید:

کاربرد سرکه در شست‌ و‌شو چیزی نیست که کسی از آن بی‌اطلاع باشد اما آیا می‌دانستید که می‌ توانید برای تمیز کردن پارچه چسبیده به اتو هم از آن استفاده کنید؟

کافی است سرکه سفید را با کمی آب رقیق کنید و یک دستمال تمیز یا حوله را درآن خیس کنید. کشیدن دستمال آغشته به این دو محلول ساده ولی کاربردی، لکه‌های  اتو را بدون آسیب رساندن به دستگاه از بین می‌‌برد. نکته‌ ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از لکه‌ های شدید یا قدیمی در برابر این محلول مقاومت می‌ کنند اما نگران آنها نباشید. برای رفع این نوع لکه‌ها می‌ توانید برای مدت‌ زمانی بین پانزده تا بیست دقیقه، دستمال یا حوله‌ ای که به سرکه و آب آغشته کرده‌اید را روی صفحۀ اتو قرار بدهید و بعد آن را با یک دستمال دیگر پاک کنید. سرکه، لکه‌های روی قسمت فلزی اتو را از بین برده است.

تمیز کردن اتو با نوشابه کولا

نوشابه کولا ماده پاک کننده ای است که هر خانه دار به آن نیاز دارد. در تمیز کردن همه چیز، از جمله فلز خوب است.

از یک پارچه یا حوله کاغذی آغشته به نوشابه استفاده کنید و پایه اتو را به آرامی پاک کنید و لکه ها را از بین ببرید

پس از اتمام کار، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن پایه اتو استفاده کنید

این کار را آنقدر تکرار کنید تا اتوی شما کاملا پاک شود.

تمیز کردن اتو با خمیر دندان سفید

به اتوی خاموش و کاملاً خنک، مقدار زیادی خمیر دندان را روی صفحه زیرین و کثیف بزنید

با یک پارچه به صورت دایره وار صفحه اتو را به مدت بیست دقیقه تمیز کنید

قبل از استفاده مجدد از اتو ، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده خمیر دندان پاک شود.

تمیز کردن اتو با نمک

از قدیم برای حل کردن بسیاری از مشکلات از نمک استفاده می‌ کردند اما این ماده معدنی مفید، هنوز که هنوزه با کاربردهای جالبش می‌ تواند ما را شگفت‌ زده کند. کافی است تا مقداری از آن را روی یکپارچه نخی تمیز بریزید و اتو را با درجه بالا روی آن بکشید. این کار را تا زمان پاک شدن کامل لکه‌ ها ادامه بدهید.

تمیز کردن اتو با روزنامه

اگر شما نیاز به تمیز کردن اتو دارید،  روزنامه همین کار را می کند.

یک ورق روزنامه بردارید و آن را به صورت توپی در آورید

با کمی نیرو، در پایه اتو بکشید تا تمیز شود. از آنجا که روزنامه کاملاً قوی است، برای سهولت کار می توانید کمی خیس کنید.

چگونه می توان از کثیف شدن فلز اتو جلوگیری کرد

در حال حاضر صفحه اتوی شما باید خوب و تمیز باشد و برای استفاده مجدد آماده باشد. اما می خواهید اطمینان حاصل کنید که به همین صورت تمیز باقی می ماند!

دلیل اصلی کثیف شدن آهن ، تجمع مواد معدنی از آب لوله کشی است. با استفاده از آب مقطر یا جوشیده می توانید این اثر منفی را به حداقل برسانید. علاوه بر این ، به هنگام اتمام کار اتو، اطمینان حاصل کنید که صفحه اتو فاقد هرگونه آب است و کاملا خشک شده است.

برای تمیز کردن اتوهای صنعتی نیز می توان از روش های کاربردی مشابهی استفاده نمود. برای تمیز کردن اتو پرس صنعتی علاوه بر تمیز کردن سطح فلزی این اتو نیاز به تعویض و تمیز کردن منظم پارچه سطح آن نیز وجود دارد. همچنین اتو غلطک نیز نیاز به تمیز کردن فلز و سرویس کامل قطعات به طور دوره ای و منظم دارد تا کیفیت دستگاه و کار تحویلی حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *