دانستنی های رختشویخانه صنعتی

رختشويخانه های صنعتی غربی

گروه صنعتی صاعدی این بار برای شما در مورد فروشگاه‌های رختشوی‌خانه عمومی یا رختشوی‌خانه‌های صنعتی مقاله ای را آماده کرده است

این فروشگاه‌های با تعداد زیادی ماشین لباسشویی هستند که هر کس می‌تواند با انداختن سکه در آن‌ها، لباس‌های کثیف خود را بشوید.

در این فروشگاه‌های رخت‌شویی کافی است هر چه رخت چرک دارید دریکی از ماشین‌های لباس‌شویی خالی کنید، شوینده را به آن‌ها اضافه کنید و یک سکه نیز در شیار کوچک کنار آن بیندازید و منتظر شوید تا لباس‌های شسته شده‌تان را تحویل بگیرید.

دلایل رواج در برخی کشورها

در گزارشی که sputniknews آورده است  آمریکایی ها شستن لباس در لباسشویی های عمومی را ترجیح می دهند. در فیلم های آمریکایی پس از دیدن تعداد زیادی لباسشویی عمومی، به نظر می رسد که آمریکایی ها لباسشویی های توی خانه را به نفع لباسشویی عمومی بیرون انداخته اند.

علاقه به شستن لباس در لباسشویی عمومی می تواند راهی برای یافتن همسفر زندگی باشد!

اما در واقع همه چیز بمراتب ساده تر است، در زمان دوران سخت اقتصادی، مردم نمی توانستند ماشین لباسشویی بخرند و از این رو لباسشویی های عمومی سازماندهی شد تا حداقل جایی برای شستن لباس ها با ماشین وجود داشته باشد. سرمایه راه اندازی اینگونه لباسشویی ها کم ولی سودش خیلی خوب بود.

حال ببینیم چرا آمریکایی ها  شستن لباس در لباسشویی عمومی را ترجیح می دهند.

هزینه مصرف آب و برق، کمتر است. در خانه های اجاره ای صاحبخانه اجازه استفاده از لباسشویی را نمی دهد. از اینرو بیشتر افرادی که از لباسشویی عمومی استفاده می کنند کسانی هستند که در خانه های اجاره ای سکونت دارند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان به آن اشاره نمود، مقرون به صرفه نبودن هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی مخصوصاً برندهای معرف مثل الکترولوکس و یا آاگ می‌باشد که با رختشوی خانه عمومی می‌توان این بخش را نیز مدنظر قرار داد

در لباسشویی عمومی، شستن وسایل بزرگ- بالش، پتو و حتی فرش راحت تر است.

لباسشویی های عمومی معاصر مجهز به وای —فای، دستگاه اتوماتیک فروش قهوه است و معمولا در نزدیکی فروشگاه قرار دارند. از اینرو تا لباس ها شسته می شوند می توان خیلی کارهای دیگر انجام داد.

جامعه شناسان به این نتیجه رسیدند که لباسشویی عمومی به مردم کمک می کند تا برای مدتی مسائل روزانه را فراموش کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *