دانستنی های رختشویخانه صنعتی

لاندری به کجا گفته می شود؟

لاندری به کجا گفته می شود

واژه لاندری ( laundry)  در زبان انگلیسی به معنای خشكشویی و لباسشویی  می باشد.

به اتاق لباسشویی در زبان انگلیسی لاندری روم یا همان اتاق لاندری می گویند. لاندری به فضایی گفته می شود كه  برای مراحل شستشوی لباس ،خشک كردن لباس،اتو كردن آن و تا كردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

فضای لاندری روم های صنعتی معمولا دارای تعدادی ماشین لباس شویی صنعتی،ماشین خشک كن صنعتی،اتو پرس و میز اتو می باشد.

همچنین در اكثر مواقع دارای یک سینک بزرگ  می باشد كه برای شستشوی اقلام ظریف و حساس كه معمولا در جنس حریر و ابریشم است ، مورد استفاده قرار می گیرد.

لاندری خانگی

امروزه در خانه های مجلل نیز لاندری روم مشاهده می شود. به این دلیل كه  فضای شستشوی لباس از فضای آشپزخانه خارج شود زیرا كه منظره جالبی نخواهد داشت و همچنین صدای آزار دهنده لباس شویی  هنگام خوردن صبحانه ،ناهار یا شام ،قطعا آرامش را سلب می كند.

و همینطور هنگامی كه مهمان دارید ، قطعا صحنه جالبی نخواهد بود كه لباس های كثیف در آشپزخانه باشند و صدای آزاردهنده ماشین لباس شویی در كل فضا پخش شود.

این اتاق نزدیک آشپزخانه یا در كنار اتاق خواب تعبیه شده است و دارای یک ماشین لباس شویی،ماشین خشک كنی،سبد های مخصوص لباس های كثیف،شوینده و پاك كننده لباس ها،رخت آویز،اتو و میز اتو و تعدادی شلف برای سازماندهی وسایل می باشد.

فضای لاندری روم ها معمولا دارای نور زیاد طبیعی یا مصنوعی می باشد. زیرا كه این مكان برای خشک كردن لباس ها در صورت نداشتن خشكشویی استفاده می شود.

لاندری های صنعتی

لاندری های صنعتی ممکن است برای بیمارستان، کلینیک، هتل و مراکز نگهداری کودکان و سالمندان و حتی در محل پروژه های بزرگ و پادگان ها و مراکز نظامی استفاده شود. یکی از آشناترین لاندری های صنعتی برای عموم مردم لاندری هتل است.

امروزه حتما در هنگام رزرو هتل چشمتان به واژه لاندری خورده است، این فضا در اكثر هتل ها تعبیه شده و این به معنی وجود فضای بزرگی جهت شستشوی روتختی،ملحفه ،پرده،رو بالشتی،پتو،رومیزی ،حوله های استخر و سونا، یونیفرم تمام كاركنان هتل و مانند این هاست.همچنین لاندری هتل وظیفه شستشوی لباس های درخواستی میهمانان را هم دارد.

لاندری روم هتل ها در گذشته وجود نداشت و اقلام نیازمند شستشو به خارج از هتل فرستاده شده و در خشكشویی های دیگری شسته شده و به هتل فرستاده می شد.

اما اكنون می بینیم كه اكثر هتل ها شامل اتاق لاندری می باشند و این كار به سهولت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *